A jó gyakorlat elsődleges célja a pedagógusok módszertani eszköztárának bővítése. Az egyes fejlesztési területekhez használható fejlesztő eszközök elkészítési technikájának elsajátításával a pedagógus kompetenciái fejlődnek a differenciált tanulásirányítás, a komplex irányú fejlesztő tevékenység területén. Költség hatékony módon bővül az intézmény eszközkészlete. A jó gyakorlat további célja a gyermekek bevonása egyes eszközök elkészítésébe, melynek eredményeképpen a fejlesztő hatás hatványozódik, mivel a gyermek képességei a készítés és a használat során is fejlődnek.
A jó gyakorlat a napi oktatásban a differenciált feladatadáshoz nyújt gyakorlati ötleteket annak érdekében, hogy a különböző tanulási, magatartási problémákkal küzdő, valamint sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése befogadás szinten valósuljon meg. Az egyéni képességekhez igazított fejlesztő feladatok eszköztárának bővítésével segítséget ad a frontális óraszervezéstől eltérő tanulásszervezés megvalósításához és az egyéni fejlesztéshez.
A jó gyakorlat minden intézménytípusban, települési és térségi jellemzőktől függetlenül alkalmazható és működőképes.
A jó gyakorlat újszerűsége abban rejlik, hogy egyedülálló módon ötvözi a pedagógiai hatásokat a fejlesztési folyamatban. A jó gyakorlat első lépésben szakmai műhelymunkát jelent, ahol a pedagógusok elkészítik a kiválasztott eszközöket, játékokat. Második lépésben tanórai vagy tanórán kívüli keretben a pedagógus(ok) irányításával a gyermekek készítik el a fejlesztőeszközöket. A harmadik lépés az eszköz használata, azaz maga a fejlesztés.
Kipróbált, és folyamatosan bővített program.
Az eszközkészítő műhely eddigi foglalkozásai:Megjelent az eszközök elkészítési technikáját tartalmazó kiadvány Eszköztár címmel. A gyűjtemény fényképekkel együtt tartalmazza az eszközök, játékok elkészítésének részletes leírását, az anyag és eszközszükségletet, praktikus tanácsokat, ötleteket, variációkat a felhasználáshoz. Fejlesztési területenként csoportosítva jelenik meg benne egy-egy eszköz bemutatása. Mivel a fejlesztés komplex tevékenység- átfedés előfordulhat-, így ahhoz a területhez került, ahol elsődlegesen várható használatának fejlesztő hatása.
CD formában a kiadvány melléklete a Sablontár, melyben megtalálhatók az alaklemezek, sablonok és alaplapok.
Az egyéni fejlesztési tervek elkészítéséhez könyvtárunkból kölcsönözhető az Eszköztár című kiadvány, továbbá megtalálhatók a foglalkozásokhoz készült módszertani segédanyagok, tevékenységjavaslatok: Finommotorika fejlesztése, Kognitív funkciók/ megismerő tevékenységek fejlesztése, Famunkák alapismeretei, Csigaprojekt- Ötlettár, Földfestékek, Természetes alapanyagú ragasztók címmel.
Megyerné Fodor Zsuzsanna, "jó gyakorlat " mentorpedagógus
Iskola fenntartó
Székesfehérvári Tankerületi Központ
Cím:
8000 Székesfehérvár,
Petőfi Sándor u. 5.
Tankerületi Igazgató:
Török Szabolcs
Telefon:
+36 (22) 795-240
+36 (22) 795-241
E-mail:
szekesfehervar@kk.gov.hu
ESEMÉNYNAPTÁR
Összes Esemény >>
AKTUALITÁSOK
Gézengúz Alapítvány - Sajtóanyag
1. osztályosok beíratása 2024.
Jelentkezők felvételi jegyzéke 2023-24. tanév
Kérdőívek
Óvoda - Szülőknek
Iskola - Diákoknak
Iskola - Diák
Az 'Összes esemény' és a 'Fotógaléria' folyamatosan frissül!
Hírek részletesen